در شرایط کسب وکار کنونی , رقابت شدیدی مابین شرکتها و سازمان ها وجود دارد ,از مهمترین عوامل موفقیت هر سازمان یا شرکت داشتن کارکنان وفادار است. چگونه کارکنان وفادار خود را افزایش دهیم؟

کارکنان وفادار به شرکت و سازمان خود متعهد هستند و برای موفقیت سازمان جهت رسیدن به اهداف مورد نظر تلاش میکنند

مزایای کارکنان وفادار :

_ افزایش بهره وری در سازمان

_ کاهش هزینه های آموزش و جذب کارکنان جدید

_ ارتقاء برند شرکت یا سازمان

_ فراهم کردن محیط کاری مناسب همراه با امنیت شغلی

داشتن کارکنان وفادار باعث افزایش بهره وری و راندمان کاری شرکت شده و همچنین بر روی کیفیت و کارایی کارکنان جدید تاثیر فراوان دارد .

شما تصور کنید بعنوان پرسنل جدید وارد یک شرکت شده اید و مشاهده میکنید کارکنان قدیمی در این شرکت تعداد زیادی هستند , ناخودآگاه حس اطمینان از اینکه شما هم میتوانید تصور حضور طولانی در شرکت داشته باشید به شما دست میدهد.

کارکنان وقتی احساس آرامش و امنیت شغلی داشته باشید باشرایط روحی مناسب کار خود را انجام میدهید و امیدوار به آینده جهت ارتقاء و پیشرفت کاری خود میباشید.

راهکارهای افزایش وفاداری کارکنان :

_ فراهم نمودن شرایط کاری مناسب برای کارکنان از سوی کارفرما

کارکنان ( پرسنل ) باید احساس احترام و امنیت را حس کنند که بتوانند استعدادهای خود را بصورت کامل شکوفا کنند.

_ ایجاد پاداش های مناسب

پاداش برای عملکرد مناسب ( طبق گزارش عملکرد هفتگی و ماهیانه ) می تواند یکی از انگیزه های لازم جهت ماندگاری کارکنان باشد که با تلاش خود آنرا دریافت نمایند , که البته این پاداش ها میتواند در مدل های مختلف باشد . از جمله در قالب افزایش حقوق , پاداش ماهیانه , پیشرفت و ارتقاء شغلی و …

_ ارائه فرصت های یادگیری و رشد

کارکنان باید احساس کنند شرکت به آنها اهمیت میدهد و علاوه بر اهداف شرکت به فکر رشد و پیشرفت آنها نیز هست, به همین دلیل آنها با این استدلال میتوانند مهارت های خود را بهبود بخشندو در راستای اهداف شرکت و اهداف شغلی خود حرکت نمایند .

_ صداقت و شفافیت

کارکنان باید حس اعتماد به شرکت در آنها وجود داشته باشد تا بتوانند به شرکت وفادار بمانند , شرکت ها و سازمان ها باید در همه امور از جمله : اهداف , استراتزی ها , عملکرد مالی و … با کارکنان خود صادق باشند.

شرکت ها اگر موارد ذکر شده که تقریبا” جزو مهمترین عوامل وفاداری کارکنان به سازمان است را رعایت کنند در بالای 90% کارکنان به سازمان و شرکت وفادار میمانند.

در این بین مدیریت شرکت از مهمترین عامل ها برای رسیدن به هدف مورد نظر ( داشتن کارکنان وفادار ) میباشد

چه بسا موارد ذکر شده در بهترین حالت بیان شود ولی اگر اجرای ناقصی داشته باشند نمیتوانید نتیجه مطلوب و مناسبی از آن کسب کنید , به همین دلیل بر روی جزء جزء اجرای استراتژی داشتن کارکنان وفادار تاکید میکنیم و از مدیت منابع انسانی انتظار بیشتری در این مورد میباشد.

اولین موضوع جذب نیروی انسانی مناسب با اندیشه و تفکرات سازمان است و در مرحله بعد بحث آموزش و بعداز آن کنترل مجموعه در جهت شناخت کارکنان در راستای افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها , افزایش راندمان تولید , افزایش راندمان پرسنل , کاهش ضایعات و…

گروه مشاوره صنعتی آریانا بر همین اساس میتواند در کنار شما برای رسیدن به اهداف تان شما را همراهی نماید , از تجربه 30 سال کار مدیریتی در محیط های کاری کارشناسان ما استفاده کنید .

گروه مشاوره صنعتی آریانا همراهی مطمئن برای شما صنعتگران محترم.

moshaverhsanati.ir

با کارشناسان ما تماس بگیرید
09122432408 _ 09916300091

واتساپ
Wa.me/989300899160
کانال تلگرام
 https://t.me/moshaverehsanati
اینستاگرام :
https://www.instagram.com/moshaverehsanati/
سایت :
https://moshaverehsanati.ir