افزایش مشارکت کارکنان در امور شرکت یک رویکرد استراتژیک است که با رضایتمندی کارکنان رابطه مستقیم دارد , این افزایش مشارکت هم به نفع کارکنان است هم به نفع کارفرما , در واقع هم باعث ایجاد تعامل , افزایش بهره وری و نوآوری میشود .

کارفرمایان و صاحبان کسب و کار باید با در نظر گرفتن منافع کارکنان , از روشهای جذاب برای رسیدن به افزایش مشارکت کارکنان اقدام نمایند. چرا که این موضوع اثری مستقیم بر عملکرد همه جانبه آنها و موفقیت سازمان دارد. مشارکت کارکنان، نگرش مثبت آنها را نسبت به سازمان افزایش می‌دهد، در نتیجه آنها تمایل بیشتری برای فعالیت در جهت اهداف سازمانی پیدا می‌کنند و اقدامات مثبتی را برای پیشبرد منافع شرکت انجام خود می‌دهند.

مدیریت مشارکتی یکی از رویکردهای مدیریتی برای افزایش توانایی کارکنان است که با انتخاب شیوه اصولی و مناسب شاهد مشارکت کارکنان در تصمیم گیری ها میباشیم . در واقع رابطه کارکنان و کارفرما در این روش به میزان قابل توجه ای افزایش می یابد.

هر کاری که شما انجام میدهید و باعث مشارکت کارکنان در کارهایتان میشود نوعی مدیریت مشارکتی محسوب میشود. یعنی زمانی مدیریت مشارکتی شما به درستی انجام شده که کارمندان شما می توانند به خوبی با شما ارتباط برقرار کنند . در تمام بحث های شما شرکت کنند، با وجود حفظ احترام در شرکت و سازمان و حفظ حریم اداری، با شما صمیمی هستند و بدون ترس می توانند با شما صحبت کنند و نظرات خود را بیان کنند. اگر کارکنان شما در محیط کاری سرحال، شاداب، فعال، خوشحال، پرانرژی و خنده رو هستند و به شما احترام می گذارند و با شما صمیمی شدند یعنی مدیریت مشارکتی شما به درستی انجام شده و موفق شدید. پس شما با مدیریت مشارکتی و تدابیری که می اندیشید می توانید کارمندان خود را ترغیب کنید که به خوبی فعالیت کنند و سریعتر به اهداف از پیش تعیین شده سازمانتان برسید.

با دادن آزادی عمل کنترل شده به کارکنان میزان مشارکت آنها را بیشتر کنید و از نظرات سازنده در انجام کار قدردانی کنید , با این کار آنها تشویق به افزایش این اشتیاق خود میدهند و باعث افزایش بهره وری و کاهش ضایعات , افزایش راندمان کاری , کاهش اتلاف ها , کاهش زمان خواب ماشین آلات و … در سازمان میشوند .

در این بین خیلی از این موارد ذکر شده , در صورتیکه اجرا نشود میتواند تبعات بد و ناخوشایندی برای سازمان داشته باشد , احساسات منفی از قبیل : نارضایتی شغلی و محیط شغلی ناامن , ناامیدی , نداشتن پیشرفت کاری و در نتیجه ترک کار توسط پرسنل که خواهان پیشرفت هستند و هیچگونه انگیزه پیشرفت شغلی برای آنها در سازمان وجود ندارد.

پس به کارکنان خود بصورت کنترل شده آزادی عمل بدهید و از خلاقیت آنها در جهت اهداف شرکت استفاده نمایید . به این منظور بررسی نقاط قوت و ضعف کارکنان در اولویت قرار میگیرد و سپس با آموزش های لازم میتوانید نقاط قوت آنها را تقویت نموده و نقاط ضعف را نیز برطرف نمایید .

برای اهداف مختلف میتوان کارگروه تشکیل داد و از نظرات آنها استفاده نمود , هرچقدر شما ذهن و افکار کارکنان خود را با اهداف سازمان هماهنگ کنید نسبت به افزایش راندمان کاری , افزایش بهره وری و افزایش کارایی سیستم سازمان خود قدم ها ی مهمی برداشته اید.

توصیه گروه مشاوره صنعتی آریانا با وجود داشتن تجربه 30 سال کار مدیریتی , به شما صاحبین کسب و کار این پیشنهاد را میدهد که میزان شمارکت فکری و ذهنی کارکنان شما در میزان سوددهی شما رابطه مستقیم دارد, وقتی کارکنان شما با فکر و قلب خود شما را همراهی کنند و در مقابل شکا هم برای برطرف کردن مشکلات آنها با آنها هم قدم شوید و آنها و مشکلاتشان را درک نمایید , مطمئن باشید این یک بازی برد برد است.

ما در گروه مشاوره صنعتی آریانا بعنوان امانت دار شما , رازدار مشکلات شما هستیم و سعی میکنیم با برطرف کردن مشکلات مختلف سازمان شما , با توجه به تجربه و دانش فنی خود شما را در مراحل مختلف از مشاوره کسب وکار ؛ برنامه ریزی مواد , برنامه ریزی تولید تا افزایش بهره وری کارکنان , افزایش راندمان ماشین آلات و … در کنار شما باشیم .

همچنین با برگزاری دوره های آموزشی جهت مدیران و کارکنان در محل کار شما , همراه شما هستیم .

با کارشناسان ما تماس بگیرید moshaverehsanati.ir
09916300091
 _ 09122432408
واتساپ
Wa.me/989300899160
کانال تلگرام
 https://t.me/moshaverehsanati
اینستاگرام :
https://www.instagram.com/moshaverehsanati/
سایت :
https://moshaverehsanati.ir

پیام بگذارید