“تئوری پنجره شكسته” یک نظریه در حوزه علم جامعه شناسی است و معتقد است اگر به اشتباهات و خرابی ها توجه نکنیم بر تعداد آنها اضافه خواهد شد .

هنگامی که شیشه پنجره خانه ای شکسته شده باشد , در صورتی که پس از مدتی پنجره شکسته ترمیم نشود , به تدریج رهگذران با تصور اینکه ساختمان خالی از سکنه است , اقدام به شکستن شیشه پنجره های دیگر هم میکنند . به مرور زمان شاهد شکسته شدن شیشه های بیشتری هم میتوانیم باشیم .
این یک دلیل علمی دارد زیرا افراد در خیلی از موارد از محیط الحام پذیر هستند و این میتواند هم تاثیرات مثبت و هم منفی برای افراد داشته باشد.
این مساله را دقیقا” در محل زندگی و کار میتوانیم بصورت روزانه شاهد باشیم . اگر محیط منظم و با نظمی داشته باشیم افراد خود را ملزم به رعایت نظم مینمایند و برعکس اگر محیط شلخته و بی نظمی داشته باشیم افراد به زیاد شدن آن بی نظمی کمک میکنند.
این مسئله را میتوان به کارخانه و تولید هم ارتباط داد , بطور مثال اگر به ضایعات در تولید اهمیت ندهیم به مرور مقدار ضایعات یک چیز عادی تلقی میشود و حتی سیر صعودی و افزایشی هم میگیرد .

ولی اگر حساس باشیم و برای کاهش ضایعات برنامه داشته باشیم و پرسنل توجیه شده باشند میتوانیم شاهد افزایش راندمان پرسنل در کار باشیم و با اهمیت دادن به واحد برنامه ریزی و کنترل تولید , شاهد موفقیت های بیشتر سازمان باشیم .

روشهای متفاوتی برای بالا بردن و افزایش راندمان تولید و بهره وری پرسنل و همچنین کنترل ضایعات و کاهش ضایعات وجود دارد , خیلی از کارخانجات و کارگاهها متاسفانه بصورت تخصصی به آن نگاه نمیکنند , دیدگاه مدیریتی که براساس یک برنامه ریزی مناسب بنا نهاده شود میتواند در مسیر رشد خود همه را با خود همسو نماید.

ما در گروه مشاوره صنعتی آریانا این فرصت را برای شما فراهم نموده ایم که از تجربه بالای 30 سال ما استفاده نمایید .

تخصص گروه مشاورین صنعتی آریانا : مشاوره کاهش ضایعات , افزایش بهره وری , افزایش راندمان پرسنل و تولید , کاهش هزینه های تولید و کارگاه و …

شعار ما مشاوره صنعتی رایگان ( زیرا ما حق مشاوره خود را از کاهش هزینه های اضافه شما دریافت میکنیم )

با کارشناسان ما تماس بگیرید ( از مشاوره رایگان جلسه اول ما استفاده نمایید )

گروه مشاورین صنعتی آریانا

09125916355 __ 09300899160

09300899160
 ( جهت ارتباط در واتساپ )

کانال تلگرام : https://t.me/gmsariyana

اینستاگرام :

https://www.instagram.com/moshaverehsanati


سایت : https://moshaverehsanati.ir

صفحه اصلی

پیام بگذارید