امروزه با تجزیه و تحلیل علمی کار، معین می شود که بازده متوسط یک فرد عادی در یک روز عادی کاری چقدر است و برای این کارکرد یا تولید استاندارد، چه دستمزدی باید پرداخت شود.
اگر تولید و بازده کار کمی بالاتر از استاندارد یا حد متعارف باشد برای ایجاد انگیزه و تشویق به ادامه تولید بالا لازم است یک سیستم پرداخت تشویقی نیز پیش بینی کند.

مجموع این مطالب ما را بر آن می دارد که از نیروی انسانی شاغل حداکثر استفاده مطلوب را بنمائیم.

سیستم کارسنجی و زمانسنجی یکی از روش های رسیدن به استانداردهای کاری میباشد که طبق آن میتوان حد متعارف هر کاری را مشخص نمود و نسبت به آن حد عملکرد پرسنل را مورد ارزیابی قرار داده و پرسنل دارای راندمان بالا را مشخص نمود .
پاداش بهره وری را نیز میتوان بر مبنای همین سیستم مشخص نمود که ابزاری برای افزایش راندمان تولید باشد.

انجام کارسنجی و زمانسجی ( ارزیابی کار و زمان ) باید طبق اصولی باشد که ما را گمراه نکند , زیرا وقتی اطلاعاتی استخراج میکنیم و نتیجه حاصل شده را ارائه می دهیم, سازمان بر اساس آن سیستم کاری را برنامه ریزی میکند .

در انجام کارسنجی و زمان سنجی باید تمام پارامترها در جهت انجام یک کار لحاظ شود , کلیه عملیات حرکتی و زمانی مانند : برداشتن یک قطعه از محل تعیین شده و قراردادن در محل مورد نظر و انجام عملیات بر روی قطعه مورد نظر و همچنین کارهای دیگر تا نوبت به قطعه دیگر برسد ….

با انجام کارسنجی و زمانسنجی ما میتوانیم علاوه بر مشخص نمودن استاندارهای لازم از اتلاف وقتها جلوگیری نموده و باعث افزایش راندمان تولید و افزایش بهره وری پرسنل شویم . در این بین به این مساله هم باید توجه نمود که این مساله بر کاهش ضایعات نیز موثر بوده و میتواند در کاهش هزینه های تولید و کاهش هزینه های کارخانه کمک نماید .

گروه مشاورین صنعتی آریانا با بهره گیری از کارشناسان مجرب به لطف دانش آکادمیک و تجربه عملی کار مدیریتی در کارخانجا ت تولیدی میتواند شما صنعتگر محترم را در این راه همراهی نماید .

گروه مشاوره صنعتی آریانا با بیش از 30 سال تجربه در موارد ذیل میتواند شما را همراهی نماید :

کاهش ضایعات , افزایش بهره وری , افزایش راندمان تولید , ساختارسازی سازمانی , عارضه یابی خط تولید , کاهش هزینه های تولید , کاهش هزینه های کارخانه , مشاوره مدیریتی در سایر مسائل مانند مسائل پرسنلی ( کارگزینی , منابع انسانی ) , انبار , برنامه ریزی تولید , برنامه ریزی مواد و ….

خدمت مشاوره صنعتی جهت واحدهای تولیدی و خدماتی توسط مشاوره صنعتی آریانا ارائه میشود . مشاوره کاهش ضایعات , مشاوره تولید , مشاوره صنعتی رایگان , مشاوره افزایش بهره وری , مشاوره کاهش هزینه های تولید و ..

از مشاوره رایگان جلسه اول ما استفاده نمایید.

gmsariyana.com

moshaverehsanati.ir

🔹با ما همراه باشید در:
🌐گروه مشاورین صنعتی آریانا

02166044098
واتساپ
09300899160
کانال تلگرام
 https://t.me/moshaverehsanati
اینستاگرام :
https://www.instagram.com/moshaverehsanati/
سایت :
https://moshaverehsanati.ir

پیام بگذارید