ساختارسازی سازمانی روش است که برای نظم دادن به امور یک سازمان و همچنین نفرات آن سازمان بکار گرفته میشود تا از بهترین راه ممکن به اهداف سازمان رسید .

درابتدا باید روشهای اجرادر سازمان تعیین شود و مسئولیتهای افراد مشخص شود , این تصمیم ها ساختارسازمانی را مشخص میکند.

بهترین ساختار برای یک سازمان به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله:

  • کاری که سازمان انجام میدهد
  • اندازه‌ی سازمان
  • تعداد کارکنان
  • درآمد
  • پراکندگی جغرافیایی
  • امکانات
  • نوع کسب‌و‌کاری که سازمان در اختیار دارد (درجه‌ی تنوع محصولاتش در بازار).

رایج ترین مدل ساختارسازی که در اکثر سازمانها تشکیل میشود :

گروهای عملیاتی، مالی،

بازاریابی،

منابع انسانی،

فناوری اطلاعات

و غیره تقسیم می شوند.

البته باید توجه داشت که هرکدام از قسمتها نیز برای خود دارای ساختاری هستند و اولویت بندی از راس تا پایین تشکیل شده است .

گروه مشاورین صنعتی آریانا منتظر تماس شما هستند .

با کارشناسان ما تماس بگیرید … 09125916355

کانال تلگرام : https://t.me/gmsariyana

اینیستاگرام : https://instagram.com/_u/moshaver.a.r


سایت : https://moshaverehsanati.ir

Leave a Comment